Norrlandsförbundet söker en verksamhetsledare

Skicka in din ansökan till: info@norrlandsforbundet.se senast 31 mars 2023. 🙂

Deltid 10 timmar per vecka, 25%, med fri placeringsort inom Norrland och tillträde 1 maj 2023 eller tidigare.

Norrlandsförbundet är en ideell förening, grundad 1952, med syfte att upplysa om norrländska förhållanden och att bidra till ekonomisk, social och kulturell utveckling. Vi delar varje år ut Norrlandsbjörnen, Olof Högberg-plaketten och Ingeborg Hedberg-stipendiet. I Norrlandsförbundet ingår fem län: Norrbotten, Västerbotten, Västernorrland, Jämtlands och Gävleborgs län.

ARBETSUPPGIFTER
Norrlandsförbundet erbjuder ett spännande jobb med målsättning att utveckla nätverk och samarbeten i Norrland tillsammans med en driven styrelse, förtroendevalda i länsgrupper samt våra medlemmar som är kommuner, regioner, företag, föreningar och privatpersoner.

Dina arbetsuppgifter

– Arbeta med utveckling enligt Norrlandsförbundets verksamhetsplan och vision

– Företräda föreningen utåt, påverka i frågor som föreningen driver

– Sköta mejl, post, hemsidor och sociala medier

– Kontaktperson för tidningen Norrsken

– Kansliuppgifter som medlemsregister, arkivering, utskick

– Delta i digitala och fysiska möten med många olika målgrupper

– Bereda och föredra ärenden tilldelade av styrelsen

KVALIFIKATIONER
Vi tror att du är initiativrik och driftig, och trivs med att kommunicera och samverka med olika typer av organisationer. Du är den typen som omgående svarar på mejl och telefonmeddelanden och gärna hjälper folk till rätta. Du har arbetslivserfarenhet som projektledare, och kan ansöka om och rapportera projekt med offentlig finansiering. Du behärskar ordbehandlings- och kalkylprogram, videomöten, wordpress, facebook samt gärna instagram och twitter. Du behöver ha B-körkort, samt flytande svenska i tal och skrift.

Som person trivs du med att

• Utforma, leda och leverera i projekt.
  • Uppträda i sammanhang som företrädare för Norrlandsförbundet.

Information
Tjänsten är tills vidare med 10 timmar per vecka, med tillträde 1 maj 2023 eller tidigare. Fri placeringsort inom Norrland. Tjänsten innebär normalt resor. Provanställning kommer att tillämpas.

Frågor kan ställas till vice ordförande Agnetha Alenius Madsen 070-522 85 63 eller till ordförande Karin Johansson via mejl karin@norrlandsforbundet.se

Ansökan

Vi ser helst att du som söker befattningen mejlar ett personligt brev med CV samt minst två referenser med telefonnummer och mejl.

Skicka in din ansökan till: info@norrlandsforbundet.se senast 31 mars 2023.