2017 års förbundsmöte

Förbundsmötet i Luleå/Sunderbyn genomfördes under utmärkta förhållanden.

Niklas Nordström välkomnade deltagarna vid en lunch på Kulturens Hus. Han lyfte upp många intressanta tillväxtprocesser som pågår i Luleå kommun. Gammal och ny teknik utvecklas parallellt. Facebook, SSAB och kanske en ny batterifabrik. Medarbetare inom kommunen vittnade om utveckling inom näringsliv, kultur och besöksnäring.

p1060940-2

Förbundsmötesdeltagarna fick under eftermiddagen en uppskattad rundtur. Bland annat visads SSAB’s masugn som i princip fungerat utan avbrott under 17 år. Producerar 40 -45 ton stål i veckan. Verkligt bra guidning av kunnig SSAB-personal med framtidstro på företagets utveckling.

p1060977-2

p1060973-2

Kenneth Nilshem hälsade välkommen till förbundsmiddagen där hedersbelöningarna delades ut. Sex pristagare var närvarande och alla fick sina plaketter och diplom. Många intressanta tal från årets pristagare.

p1060981-2

Under tisdagsförmiddagen berättade Sparbank Nord om hur en sparbank fungerar och om hur avkastningen går tillbaka till bygden. Förbundsmötet fattade beslut om bland annat nya stadgar, ny styrelse och verksamhetsplan för 2017-2018.

Ett stort tack till våra värdar Luleå kommun, Region Norrbotten och Sparbanken Nord.